Selasa, 7 Februari 2012

The Red Warriors Buru Lebih Ramai Import?

Miguel Isidro De Pina Tavares antara calon-calon pemain yang
akan menguatkan barisan The Red Warriors andaian Trialnya berjaya.


Setelah menemui kegagalan dalam mencari pemain import yang sesuai, The Red Warriors meneruskan usaha untuk mengesan bakat-bakat terpendam dari luar negara hingga ke Portugal dan Sepanyol. Hasil daripada pemantauan dan laporan, The Red Warriors ternyata tertarik dengan seorang pemain berbangsa Portugal yang merupakan pemain penyerang yang cukup digeruni dalam kancah Liga Portugal. Ketajaman penyudah di samping skill yang cukup mantap menjadikan pemain ini antara pemain yang cukup sempurna serta sesuai untuk dijadikan oleh KAFA sebagai calon untuk trial bersama The Red Warriors kelak.

Biodata Miguel Isidro De Pina Tavares
Nama Penuh : Miguel Tavares Veiga De Pina
Tarikh Lahir : 26 Februari 1981
Asal : Portugal
Ketinggian : 1.87 m
Posisi : Penyerang
Pengalaman : Red Star FC (2009-2010), Gloria Bistrita (2010)
Status Sekarang : Free Agent


Diego Leon merupakan antara pemain yang lahir
daripada produk kelab tersohor dunia, Real Madrid CF.


Tidak cukup dengan memantau perkembangan Miguel dari Portugal, KAFA turut mengorak langkah dengan bertukar angin ke negara Juara Piala Dunia 2010 iaitu Sepanyol. Hasil scouting yang dibuat menyaksikan terkesannya sebutir lagi permata yang dilihat mampu menyinar dan berpotensi untuk diuji bersama The Red Warriors iaitu pemain yang berumur 29 tahun iaitu Diego Leon. Pemain ini merupakan antara produk keluaran  kelab elit Sepanyol yang juga dikenali dengan gelaran 'The Galaticos' dalam kalangan penggemar bolasepak dunia. 

Pemain ini bertuah apabila memulakan kariernya seawal tahun 2004 bersama pasukan Real Madrid B sebelum diserap ke pasukan utama Real Madrid pada tahun 2005 hingga tahun 2006. Selepas itu, perjalanan karier Diego terus berkembang sehinggalah beliau merantau ke beberapa negara Eropah lain. Seandainya pasti Diego Leon akan beraksi bersama Kelantan, ini bermakna buat pertama kalinya Diego menjejakkan kakinya di Asia Tenggara khususnya di bumi Che Siti Wan Kembang.



Biodata Diego Leon
Nama Penuh : Diego Leon Ayarza
Tarikh Lahir : 16 Januari 1984
Asal : Palencia, Sepanyol.
Ketinggian : 1.70 m
Posisi : Pemain Tengah/ Midfielder
Kepakaran : Pakar Sepakan Percuma
Status Terkini : Masih mewakili Kelab Nea Salamina
Pengalaman : Real Madrid (2004-2006), Arminia Bielefeld (2005-2006)[Secara Pinjaman], Grasshopper (2006-2007), Barnsley (2008-2009), Las palmas (2009-2010), Wacker Burghausen (2010-2011), Nea Salamina (2011)

Pengalaman Bersama Skuad Kebangsaan : Sepanyol Bawah-16 (2000-2001), Sepanyol Bawah-17 (2001)

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hey I know this is off topic but I was wondering if
you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest
twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.
My weblog : arsenal football transfer rumours newsnow

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...