Jumaat, 26 Oktober 2012

Musim Perpindahan Liga Malaysia 2013 : Tiga Tonggak Utama The Red Warriors Berhijrah?

Kelantan FA Juara Era Piala Malaysia 2012.
Tidak dapat dinafikan bahawa kemunculan Kelantan sebagai Juara treble musim 2012 telah mengangkat beberapa nama besar pemain The Red Warriors untuk diintai oleh beberapa pasukan lain dalam saingan Liga Malaysia musim 2013 kelak. Baik dari bahagian pertahanan hinggalah ke bahagian serangan The Red Warriors kini mula mendapat perhatian ramai sehingga ada dalam kalangan pemain Kelantan mendapat tawaran untuk mewakili beberapa pasukan yang mula meningkat naik. Terbaru, Persatuan Bolasepak Negeri Johor (PBNJ) dikatakan sanggup membelanjakan kira-kira RM 5 juta untuk mendapatkan pemain yang tertaraf bintang bagi menguatkan barisan pasukan Johor FA. 


DAUDSU JAMALUDDIN
Dausu (kanan) kini dalam dilema.
Ketangkasan bekas pertahanan skuad kebangsaan, Daudsu Jamaluddin kini kembali menarik minat beberapa jurulatih pasukan dalam kancah Liga Malaysia. 

Apa yang pasti, corak permainan pemain yang berumur 27 tahun itu mirip corak permainan pemain pertahanan Sepanyol, Sergio Ramos yang sememangnya memiliki kebolehan untuk melakukan 'overlapping' yang begitu baik di samping kedua-dua pemain juga mampu bermain di pelbagai posisi pertahanan. 

Daudsu yang juga merupakan anak kelahiran Kota Bharu, Kelantan juga berkata dia tidak mahu memikirkan perkara itu buat seketika sebaliknya beliau ingin berehat bersama keluarga selepas para pemain Kelantan diberi cuti selama sebulan oleh KAFA. 

Dausu (kiri) antara pertahanan terbaik dalam Liga Malaysia musim ini.


Namun begitu, beliau tidak menolak kemungkinan bakal mempertimbangkan tawaran rasmi dari Johor FA. Jika Daudsu benar-benar ingin berhijrah bersama Johor FA, ini bermakna beliau akan kembali berkelana di sana setelah kali terakhir menyarung jersi pasukan yang juga dari selatan, Johor FC pada musim 2007/2008 lalu. Untuk rekod penampilan, beliau pernah beraksi 8 kali bersama Johor FC pada musim 2007/2008.


NURUL AZWAN ROYA

Azwan Roya (kanan) kini semakin mendapat perhatian banyak
kelab dari Liga Malaysia.


Kepantasan pemain sayap kiri The Red Warriors, Nurul Azwan Roya menjadikan setiap pemain pertahanan pihak lawan kadang kala tidak senang duduk. Meskipun saiz pemain ini agak kecil, namun, kepintaran beliau melakukan hantaran yang menyelirukan kerap kali menjadi senjata utama pemain yang lebih mesra dikenali dengan nama 'awe'. 

Tidak dapat dinafikan bahawa beliau turut diintai oleh Johor FA dan beliau dikatakan mendapat tawaran rasmi sebelum beliau membuat penampilan pada Final Piala Malaysia 2012 yang lalu. 

Azwan Roya (kanan) mempunyai larian yang cukup istimewa.


Bagaimanapun, Azwan Roya menegaskan beliau masih belum membuat keputusan sama ada mahu berpindah atau kekal bersama The Red Warriors. Beliau sedar bahawa kontrak beliau bersama The Red Warriors kini sudah menghampiri penghujungnya. 

Namun, pemain sayap kiri itu berkata, masih terlalu awal untuknya membuat keputusan dan akur perasaannya berbelah bagi sama ada menerima atau menolak tawaran itu. Bagi seseorang pemain, kepuasan dalam karier adalah lebih penting berbanding mendapatkan kemewahan yang pasti akan berakhir jua.


NORSHAHRUL IDLAN TALAHA

Norshahrul meraikan jaringannya dalam Final Era
Piala Malaysia 2012 lalu.
Pemain Terbaik Final Era Piala Malaysia 2012, Norshahrul Idlan Talaha turut dikhabarkan mendapat tawaran daripada beberapa kelab dari Liga tempatan. Antara yang berminat untuk mendapatkan beliau adalah Perak FA, Johor FA dan Terengganu FA. Namun begitu, The Red Warriors sudah pasti tidak akan membiarkan 'ayam tambatan'nya itu disambar oleh pasukan lain apatah lagi pada ketika ini prestasi pemain yang berumur 26 tahun itu sedang memuncak. 

Kejayaan Norshahrul meledakkan dua gol menarik dalam aksi Final Era Piala Malaysia 2012 lalu ternyata berjaya menutup mulut para pengkritik yang mendakwa beliau kini diambang kemerosotan karier. Pemain kelahiran Besut, Terengganu ini dikaitkan dengan Johor FA namun, sehingga hari ini belum terdapat tawaran rasmi yang dikemukakan oleh pihak Johor FA kepadanya. 

Norshahrul (kanan) dinobatkan sebagai Pemain Terbaik
Final Era Piala Malaysia 2012 lalu.


Menurut sumber yang boleh dipercayai, Norshahrul dijangka akan kekal menyarung jersi The Red Warriors untuk musim hadapan dan bakal menjadi sebahagian tonggak penting dalam misi mengekalkan kejuaraan pada musim ini.



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kekalkan Mat Yo di TRW 2013...

Tanpa Nama berkata...

Kekalkan Mat Yo di TRW 2013...

Firz Putra berkata...

Hendak ke mato kekal?

Tanpa Nama berkata...

Biarlah...kalu dia nak. Berubah angin...

Unknown berkata...

Biarlah die nk bertukar angin,,lg pun die bkn anak jati klantan..lg pn prestasi die bgkit ms final hri tu je..

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...