Khamis, 25 Oktober 2012

Siapa Pilihan Afiq Azmi? Kelantan FA atau Selangor FA?



Persoalan tentang masa depan penyerang pinjaman The Red Warriors pada kancah Piala Malaysia 2012, Afiq Azmi akhirnya terjawab apabila beliau dijangka tidak akan ditawar kontrak kekal bersama Juara Piala Malaysia 2012 itu.

 Malahan, penyerang tinggi lampai kelahiran Perlis itu juga kini dikaitkan dengan beberapa pasukan Liga tempatan termasuklah dari Selangor FA dan juga Kedah FA. Namun begitu, The Red Giants dilihat lebih berminat untuk mendapatkan penyerang muda yang berumur 23 tahun itu berdasarkan prestasi cemerlang Afiq pada saingan Piala Malaysia lalu sambil beberapa pihak menyifatkan betapa Afiq Azmi mempunyai potensi yang cerah untuk bergelar penyerang prolifik terbaik pada masa hadapan.



Jika dilihat pada kaca mata para penyokong fanatik The Red Warriors, sudah pasti mereka inginkan Afiq Azmi kekal untuk menyarung jersi The Red Warriors kerana kepintaran pemain tersebut menyumbangkan jaringan dalam saingan Piala Malaysia seterusnya bersama-sama rakan lain menjulang Kelantan sebagai Juara baru Piala Malaysia untuk edisi 2012.

Paling menarik, beliau adalah satu-satunya penyerang muda yang cukup bertuah kerana diberi peluang untuk beraksi di pentas antarabangsa sewaktu The Red Warriors menentang Kelab Iraq, Arbil FC dalam kancah Piala AFC. Meskipun beliau gagal menterjemahkan beberapa gerakan kepada jaringan, namun, pengalaman tersebut sudah pasti cukup berharga untuknya bagi mematangkan lagi corak permainan dalam karier. Persoalan kini adalah sama ada Afiq menerima kontrak daripada Selangor FA atau beliau akan kembali bersama pasukan asalnya, Kuala Lumpur FA yang pada musim hadapan akan beraksi dalam saingan Liga Premier.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Good web site you've got here.. It's difficult
to find high quality writing like yours nowadays.
I seriously appreciate people like you! Take care!
!
Look into my site : news about football players transfer

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...