Sabtu, 14 Mei 2011

Kelantan Ratah Selangor Di Shah Alam

SEPARUH AKHIR PIALA FA 2011 PERTAMA



MENAKJUBKAN DAN BERGAYA! Itulah yang mampu diperkatakan setelah Kelantan berjaya menjinakkan Selangor di Stadium Shah Alam semalam. Gol Kelantan dijaringkan oleh Ramzul Zahini, Badri Radzi, Azwan Roya dan Norshahrul Idlan Talaha untuk memberikan bekalan selesa buat The Red Warriors di Kota Bharu kelak.

Jelas sekali perjalanan jauh kira-kira 2o,ooo penyokong setia Kelantan cukup berbaloi dengan kejayaan pasukan kesayangan mereka yang cukup tenang beraksi malam tadi. Sokongan padu penyokong setia Kelantan yang diiringi gendang sememangnya banyak membantu pasukan Kelantan dalam membakar semangat para pemain di atas padang.

Kehadiran penyokong Kelantan dianggarkan kira-kira 2o,ooo itu jelas sekali menyentap semangat Red Giants dan para penyokongnya yang dianggarkan seramai 15,ooo sahaja..

Inilah 'lautan Merah' yang membanjiri 'gelanggang
keramat' Selangor semalam.


Jurulatih Kelantan, Datuk M. Karathu pula dimahu dirinya dipuja dengan kemenangan itu sebaliknya mengatakan bahawa para pemainnya yang harus mendapat pujian daripada peminat.. "Jangan Puji saya, Pujilah Pemain saya.."

Peluang Kelantan untuk mara ke Final buat kali kedua sejak 2009 kini semakin cerah dan para penyokong Kelantan kini sudah mula memasang cita-cita untuk melihat Kapten mereka, Mohd Badri Radzi menjulang Piala FA buat kali pertama dalam sejarah bolasepak Kelantan..


Sokongan padu penyokong seperti inilah yang banyak
menaikkan semangat pemain Kelantan di padang.


Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa mengucapkan berbanyak terima kasih kepada semua penyokong bolasepak Kelantan kerana hadir memberikan sokongan kepada pasukan Kelantan walaupun beraksi jauh di Shah Alam..

Kepada pemain Selangor, 'kita' jumpa 16 Mei di Kota Bharu.. :)

Tiada ulasan:

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...