Selasa, 31 Mei 2011

Pentingkah Pemain Import Untuk Kelantan?

Musim 2012 bakal diserikan dengan kelibat pemain import dan pastinya ia satu petanda positif kepada bolasepak di negara ini. Jika anda masih ingat, terdapat beberapa nama besar yang pernah beraksi bersama Kelantan pada musim 2008. Antaranya ialah Jan Necas, Mouhamadou Moustapha, Andrew Amakuro, Enock Bentil dan beberapa orang lagi yang banyak memberi impak kepada kebangkitan bolasepak di negeri Kelantan sehinggalah Kelantan muncul sebagai pasukan yang digeruni kini.




Jika anda menyaksikan video ini, jelas sekali menunjukkan betapa Kelantan sememangnya cukup mantap beraksi bersama pemain import yang berkualiti. Mouhamadou telah membuktikan bahawa beliau mampu mengubah nasib bolasepak Kelantan dengan aksi-aksi beliau yang cukup hebat dan cemerlang!
Jan Necas pula beraksi cemerlang di posisi pertahanan dan berjaya menyerap asakan pemain lawan.

Persoalannya, wajarkah mereka kembali bersama The Red Warriors setelah sekian lama menyepi?

Meskipun tidak beraksi, Jan Necas kerap kali menghabiskan
masa lapang di Kelantan untuk menyaksikan pasukan kesayangannya beraksi.

  • Jan Necas, 34 tahun, pemain kelahiran Republik Czech pernah beraksi bersama pasukan Kelantan pada tahun 2008 dibawah kendalian jurulatih Norizan Bakar ketika itu. Gara-gara larangan penggunaan pemain import yang diputuskan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) pada penghujung musim 2008, memaksa Jan Necas mengangkat kaki meninggalkan pasukan Kelantan walaupun beliau sebenarnya begitu begitu sayang bermain dengan pasukan Kelantan ini.

p/s :Renung-renungkanlah...

1 ulasan:

nik kenp0 berkata...

dale video td....sapo namo hok pkai jersi num 26?????

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...