Sabtu, 8 Januari 2011

Petang Atau Malam?

Kegagalan Stadium Sultan Mohammad Ke-IV mengikut syarat 800 lux kecerahan bagi lampu limpah telah menimbulkan permasalahan kepada KAFA. Hal ini demikian kerana ia boleh menyebabkan mereka terpaksa menjalankan Kempen Liga M pada waktu petang.Namun begitu, waktu petang sememangnya tidak sesuai untuk para penyokong bolasepak terutama di Kelantan kerana ia bertindih dengan dengan waktu solat Asar di negeri Che Siti Wan Kembang itu.

Kegagalan menyiapkan kesesuaian lampu limpah mungkin sebenarnya akan mencacatkan bolasepak di Kelantan amnya kerana sebelum ini gelanggang Red Warriors itu dikenali ramai sebagai 'The Malaysia Old Trafford'.Perlawanan yang diatur pada sebelah petang mungkin akan mendatangkan kesukaran kepada para Penyokong bolasepak di Kelantan kerana pada waktu itu juga bersamaan dengan waktu bekerja. Hal ini pasti membebankan para penyokong yang bekerja.

Apa yang pasti ialah kemungkinan kantung KAFA akan mengalami ancaman besar daripada situasi ini.Diharapkan agar Pihak KAFA mampu mengambil langkah secara drastik bagi menyelamatkan bolasepak kelantan daripada suram.

Menurut sumber yang dipercayai, KAFA dan Kerajaan Negeri bersetuju untuk bekerjasama bagi menyelesaikan masalah ini demi kemajuan bolasepak di Kelantan.
Mengulas mengenai masalah lampu limpah, Annuar yang juga Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) berkata, masalah tersebut akan diselesaikan secepat mungkin sebelum bermulanya perlawanan pertama Liga Super pada 28 Januari ini.

“Berdasarkan pemeriksaan yang dijalankan oleh FAM, kita diarahkan bermain pada sebelah petang sahaja kerana tidak memenuhi syarat-syarat lampu limpah yang ditetapkan.
“Saya difahamkan, pihak kera- jaan negeri telah bersetuju untuk menyelesaikan masalah ini secepat mungkin dan ia sedang diusahakan sekarang,” katanya.



Tiada ulasan:

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...