Khamis, 27 Januari 2011

Selamat Datang Datuk M.Karathu!

Kelantan FA dan para penyokong pasti berasa lega apabila Datuk M.Karathu sudi menjadi ketua jurulatih bagi Skuad The Red Warriors musim 2011. Datuk M. Karathu bukan asing lagi bagi para peminat bolasepak di Kelantan kerana M. karathu pernah membimbing skuad Sang kijang itu sejak 1993 LAGI. Antara pemain Kelantan yang turut bersama beliau pada masa itu ialah Hashim Mustapha yang kini sebagai Penolong Jurulatih Kelantan dan Halim Napi.

Selain itu, M.Karathu juga dikatakan mampu menguasai dialek Kelantan serta sudah biasa dengan budaya rakyat di Kelantan. Sikap itulah yang menarik pihak pengurusan KAFA untuk menawarkan kontrak. Pemilihan jurulatih baru itu juga turut mendapat sokongan bekas jurulatih Kelantan, B.Sathianathan.

Datuk M.Karathu mungkin bakal bekerjasama dengan B.Sathianathan yang juga kini dilantik sebagai CEO Akademi The Red Warriors oleh KAFA bagi melatih lebih ramai bakat muda.

Datuk M.Karathu pernah membawa Kelantan ke Separuh Akhir Piala malaysia pada tahun 1993@1998( tahun xpasti) untuk bertemu Kedah, namun, Sang Kijang tewas 3-2 dalam pertembungan penuh bersejarah itu.

Ini menjadikan Datuk M.Karathu sebagai jurulatih berbangsa India yang ketiga untuk menerajui Kelantan Pada era 20-an setelah :

1.K.Rajagobal(bersama Kelantan di Liga Perdana)
2.B.Sathianathan(bersama Kelantan di Liga Super Dis 2009-Jan 2011)
3.Datuk M.Karathu (bersama Kelantan di Liga Super 26 Jan -2012)



GOMO KELATE GOMO!!!BILO MASOK PADE..KITO GOMO SENGOTI!!KITO GOMO SENGOTI!!

Tiada ulasan:

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...