Jumaat, 21 Januari 2011

Skuad Red Warriors Tidak Boleh Terlalu Yakin Dengan Kejayaan julang Piala Datuk Shahidan Kassim.



Walaupun skuad Red Warriors berjaya menjulang sekali lagi Piala Muhibah(Piala Datuk Shahidan Kassim) yang dimenangi pada musim lalu, tidak bermakna mereka boleh cepat lalai dan optimis dengan pencapaian mereka itu. Hal ini demikian kerana Red Warriors perlu sedar bahawa skuad Perlis yang ditundukkan dalam kejohanan itu bukanlah pasukan yang terlalu kuat. Skuad Perlis musim ini hampir 80% adalah muka baru serta masih belum mencapai tahap keserasian seratus peratus.

B.Sathianathan kini terus diberi tugas yang berat dalam mencari kesebelasan terbaik bagi menggalas cabaran dalam saingan Liga M yang akan bermula 29 Januari ini. Skuad TRW akan memulakan kempen itu dengan merebut Piala Sumbangsih di Stadium Shah Alam. Meskipun TRW sedar bahawa musuh tradisi mereka, Selangor juga kehilangan beberapa tonggak utama seperti Hamsani Ahmad dan Liew Kit Kong, Skuad Kijang Emas itu perlu berwaspada kerana dalam permainan,apa-apa sahaja boleh berlaku.

Skuad Kelantan kini dilihat masih belum sempurna kerana hampir 60% pemain yang berada dalam Skuad TRW musim ini ialah terdiri daripada muka-muka baru yang belum mampu membiasakan diri bersama Sang Red Warriors.


Apa yang pasti, pujian perlu diberikan kepada Tan Sri Annuar Musa,Presiden KAFA kerana telah berjaya mencari bakat-bakat muda untuk diasuh oleh Coach Sathia bagi membentuk karier pemain bolasepak yang bertaraf bintang.

Kerisauan pastinya tertumpu kepada 3 pemain kelantan yang kini sudah mula tersenarai dalam Skuad Harimau Malaya iaitu Khairul Fahmi Che Mat(Apex), Shahrul Idlan Talaha(Mat Yo) dan S.Chanturu. Hal ini demikian kerana mereka semua itu mungkin akan beraksi bersama Skuad Kebangsaan pada bila-bila masa sahaja. Ini pasti menggusarkan kelantan terutamanya seandainya mereka menempuhi pasukan-pasukan handalan dalam saingan Liga M nanti. Namun begitu, Skuad TRW tidak bolehlah terlalu bergantung kepada trio kebangsaan sahaja dalam memburu kejuaraan musim ini.


APA-APA PUN, TERUSKAN KECEMERLANGAN SANG JUARA,WIRA MERAH!
GO MORE THE RED WARRIORS GO MORE!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hebat ah team kito..

Tanpa Nama berkata...

ni baru hok red warriors sengoti...hahaha

Tanpa Nama berkata...

abe ya the best LAAA!!

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...