Isnin, 18 April 2011

Badri Radzi Terus Bergelut Dengan Tahap Kecergasan



Dari satu perlawanan ke satu perlawanan Liga Super, Kapten The Red Warriors, Muhd Badri Radzi masih lagi bergelut dengan prestasinya yang tidak konsistennya dan ianya jelas memberi kesan kepada mutu persembahan skuad The Red Warriors.

 Ini kerana Badri merupakan satu-satunya pemain Kelantan yang cukup berpengalaman serta mempunyai kualiti hantaran bola yang cukup kemas.

Badri diturunkan buat kali pertama selepas sebelum beliau disisihkan akibat masalah kecergasan selama dua perlawanan. Namun kemasukan kapten Kelantan itu pada perlawanan menentang Sabah jelas sekali tidak memberi kesan positif  kepada Kelantan apabila pasukan Kelantan hanya seri tanpa jaringan dengan lawannya itu.

Meskipun dilihat beliau cukup cergas pada malam itu, namun ternyata mentaliti beliau dilihat agak belum pulih sejak kekalahan Kelantan kepada T-Team tempoh hari. Badri yang merupakan pemain terbaik Piala Malaysia 2010 masih gagal mempamerkan prestasi yang meyakinkan jurulatih The Red Warriors, Datuk M. Karathu serta puluhan ribu peminat setia The Red Warriors. Mungkin ramai yang tertanya-tanya di mana kehebatan Badri sebelum ini.. 

Ada juga yang memberi pandangan dan mengatakan bahawa mungkin usia kapten itu yang menjadikan beliau semakin merosot prestasi? Benarkah Begitu? Seandainya Badri kurang cergas sepenuhnya, ramai yang berpendapat bahawa Badri perlu diberi rehat secukupnya. Ini kerana  bagi mengelakkan insiden yang tidak diingini berlaku seperti yang terjadi kepada penyerang Negeri Sembilan, Zaquan Adha Abdul Razak yang kini kembali berehat panjang selepas disahkan ACL baru-baru ini. Kecederaan itu berulang mungkin disebabkan beliau terlalu ingin cepat beraksi tanpa berehat mengikut nasihat doktor.

Memang wajar sekiranya Badri diberi rehat sedikit masa lagi agar beliau mampu mendapatkan semula keyakinan serta fitness beliau dengan lebih sempurna. Pada 13 Mei ini bakal menjadi medan perebutan tiket ke Final Piala FA dan Kelantan pastinya tidak ingin kecewa lagi setelah sebelum  ini dikecewakan Selangor pada Final Piala FA musim 2009. Oleh itu, sebagai 'senjata' utama Kelantan,  Badri diharap dapat bangkit segera daripada dibuai mimpi buruk sebelum ini agar skuad Kelantan musim ini mampu mencipta lebih banyak sejarah musim ini. :)

2 ulasan:

kgk berkata...

loni arap ko dio jah org lamo......tk lama lg n9 jual la kembar tu.....

Firz Putra berkata...

@kgkermm..betul tu KGK. Kawe arap gitu jgak..

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...