Khamis, 21 April 2011

Dituduh Main Tino, Jual Game, Kuatkan Lagi Semangat Saya : Piya




"Saya ni macam pemain lain juga, ada time jadi, ada time tak menjadi. Biasalah semua pemain tak selalu top form, dan sebagai kapten, saya kecewa lah, masa tak menjadi, macam2 orang tuduh..tidur lewat lah, main tino lah, jual game lah. tapi saya jadikan itu semua sebgai dorongan utk main lebih baik dan buktikan saya bukan seperti apa mereka cakap. Saya tahu penyokong ni sayang team kelate, sayang kat saya, tapi bila prestasi down janganlah tuduh bukan-bukan, ini akan menjejaskan tanggapan orang terhadap saya, terhadap pasukan..bila menang, tidur pukul 5 ke, tak tidur langsung ke takda orang nak kisah”, luahan kapten kesayangan The Red Warriors, Badri Razi, atau nama glamernya, Piya.

Piya, yang menjadi sasaran kritikan ramai ekoran prestasi merudumnya yang turut menjejaskan prestasi TRW, akhirnya menutup mulut pengkritik dengan aksi mengagumkan, apabila menjaringkan hattrik pada perlawanan menentang Perlis semalam, di mana Kelantan menang 5-1.

Piya nyata lega, apabila menemui semula sentuhan berbisanya selepas sekian lama tidak berada di prestasi terbaik, sepanjang saingan liga musim ini, dan berterima kasih kepada semua pihak yang sentiasa memberi kata semangat kepadanya.

Beliau direhatkan ketika menentang Felda Utd, selepas persembahan hambar menentang T-Team, yang menyaksikan Kelantan tewas 3-4, sekaligus pelbagai tuduhan dilemparkan, termasuklah kononnya Piya menjual perlawanan, malah ada yang menyifatkannya mula riak dengan status pemain bintang dalam pasukan.

“saya tak pernah anggap saya ni bintang, saya hanya jalankan tanggungjawab saya sebagai kapten dan pemain. Saya gembira rakan2, jurulatih selalu bagi sokongan, kita ni jadual agak padat, ketat, kita penat, apabila sudah dapat rehat secukupnya, saya kembali ke prestasi asal, memang kita nak lakukan yang terbaik dalam setiap perlawanan, itu azam kami,  dan insyaallah kejayaan ini akan berterusan selepas ini..”.

Kredit to my partner : Muhammad Aiman (Suara Sukan Anda)

Tiada ulasan:

Laman PFKE.com akan kembali gegar Liga M

Setelah hampir 5 tahun menyepi, Laman PFKE.com akan kembali berkarya dan menyampaikan maklumat terkini mengenai pasukan bolasepak K...